06-13 81 14 69 Nicojan@vanhemel.nl
Selecteer een pagina

merkaudit

Merk audit

Merkaudit voor ondernemers

De diepgaande analyse van uw huidige merkpositionering, publieksperceptie, markttrends en concurrentielandschap.

Krijg inzicht in de effectiviteit van uw huidige merkstrategie en -positionering Hiermee ziet u waar verbeteringen nodig zijn om uw concurrentiepositie te versterken en beter aan te laten sluiten bij de behoeften en verwachtingen van uw doelgroep. 

  • Krijg een helder beeld van de sterke punten
  • Van de zwakke punten
  • Van de kansen en bedreigingen van uw merk
  • Ontdek welke strategische beslissingen u kunt nemen om uw merk te optimaliseren en daarmee duurzaam succes te behalen.

Merkaudit

Wat wilt u liever, een bedrijf of een bedrijf met een sterk merk?

Een bedrijf dat nog niet als sterk merk is gepositioneerd, is één van de velen. Maar is uw bedrijf een sterk merk, dan is uw reputatie voor altijd gevestigd. Is het de eerste keuze. Misschien nog niet eens omdat uw doelgroep met merken bezig is, maar wel omdat uw doelgroep vaak onbewust kiest voor eenvoud, zekerheid en gemak. En juist daar helpt een merk.

Dus als u dan toch onderneemt, waarom dan niet meteen zorgen dat u met een sterk merk de voorkeur van uw doelgroep krijgt? De eerste keus in uw markt wordt?

De merkaudit is er voor ondernemers, gemeentebestuurders, experts en coaches.

Bent u van plan om werk te maken van uw merk? Slim, want een sterk merk is een van de overtuigendste vormen van marketing. Het ligt aan de basis van alle communicatie en interactie door uw bedrijf of gemeente.

Een sterk merk bezitten vestigt uw status als expert. Helemaal als het zo bekend staat. Het kan u een grote voorkeurspositie opleveren in uw markt. Het betekent in de praktijk met meer gemak uw doel bereiken, of dat nu gaat om klanten krijgen of personeel werven.

Bewust en doelgericht bouwen aan een sterk merk is dus een superslimme investering van uw tijd. Want een sterk merk is voor altijd. Staat op uw balans. U kunt er jarenlang klanten door krijgen. Zelfs zonder te adverteren, want u profiteert van mond tot mond reclame.

Maar de realiteit voor de meeste organisaties is anders. 

In de waan van de dag is het merendeel van de ondernemers, experts of coaches helemaal niet bezig met hun merk. Van de meesten van hen hoor je nooit iets. En het is zonde als dat ook met uw organisatie het geval is. Want u steekt veel kostbare tijd in uw bedrijf. U denkt er altijd over na, stopt er liefde in en uw beste ideeën. Uw bedrijf is echt uw kindje. Als uw bedrijf dan niet de eerste keus is van uw doelgroep, dan doet dat zeer. 

Na de merkaudit weet u straks waar uw concurrenten geen idee van hebben, zodat u zich kunt onderscheiden van al die anderen. 

Bijvoorbeeld:

  • Krijg een haarscherp beeld van uw doelgroep, hun gedrag, hun voorkeuren, hun …
  • Breng uw concurrenten in beeld en leg ze onder het vergrootglas
  • Ontdek hoe uw positionering is met het positionerings assessment
  • Breng uw doelgroep tot leven met persona’s
  • Ontdek hoe u iets lukt wat veel ondernemers het lastigste vinden: met andere ogen en een frisse blik naar uw eigen organisatie kijken
  • Communicatie evaluatie
  • Visuele analyse
  • Kansen en actie

Hebt u nog vragen of twijfels? Blijf er niet mee zitten en mail me gelijk even. Ik vertel u dan graag meer over de aanpak en de resultaten.

Call Now Button