nico jan van hemel

Voor een sterke reputatie

Zoek je een ervaren en praktisch ingestelde communicatieadviseur? Ik help je echt en oprecht in contact te komen met de samenleving. Ik help publieke organisaties bij het ontwikkelen van een herkenbare en betrouwbare uitstraling. Dit doe ik met heldere, toegankelijke en mensgerichte communicatie, afgestemd op de unieke identiteit en waarden van jouw organisatie. Het is ook waarom ik me heb gespecialiseerd in merkstrategie. Voor de publieke sector kun je het woord ‘merk’ prima vervangen door ‘reputatie’. Wil je een strategisch adviseur die ook graag de handen uit de mouwen steekt voor de uitvoering?
Neem gerust contact met me op.

Nico Jan van Hemel
madelon van hemel

Gedragsverandering en communicatie

Soms is gedragsverandering nodig voor succes op lange termijn. In dat geval werk ik samen met (mijn partner) Madelon van Hemel. Madelon promoveerde als gedragspsycholoog op haar onderzoek naar het onbewuste en automatische brein. Kennis die zeer relevant is bij bepaalde communicatievraagstukken. Samen bieden we je dan een aanpak die gebaseerd is op wetenschap èn getoetst is in de praktijk. En haal je het maximale uit jouw communicatie. Er zijn veel manieren om de aandacht te pakken, vast te houden en te sturen. En om mensen tot ander of nieuw gedrag te bewegen. Het dan op de juiste manier toepassen van inzichten uit de gedragspsychologie maakt een wereld van verschil.

Gestructureerd creatief

01

Met creatieve werkvormen gaan we op zoek naar de kern van jouw merk. In enkele boeiende bijeenkomsten daag ik je uit anders naar je merk te kijken.

02

Wat is jouw positie ten opzichte van je concurrenten? Welke online strategie zet jouw concurrent in? Hier gaan we op zoek naar hoe je een voorkeurspositie kunt innemen in het hoofd van mensen. Zodat  jouw ideale klant voor jou kiest.

03

Kijk naar Cool Blue, Nike, Dove of die garage met Italiaanse bolides: ze weten je emotioneel te raken. Ontdek hoe jij als merkpersoonlijkheid kunt communiceren.

Een merk is meer dan een logo

Jouw merk is je belangrijkste bezit

Jouw merk is meer dan een fancy logo, huisstijl of laatste marketingtrend. Een merk is een concept en niet zichtbaar of tastbaar. Of zoals Amazon-oprichter Jeff Bezos zegt: “Een merk is wat anderen over je zeggen als je niet inde kamer bent”.

Bespreek vrijblijvend jouw project ->