Angst in je communicatie

Vluchten
Angst voor de tandarts

Angstaanjagend

Angstaanjagend! Voor mij materiaal voor een horrorfilm. Mijn drie rugharen staan er recht van overeind. Inktzwart is mijn wereld voorafgaand aan het bezoek aan de tandarts. Het is een ‘test of character’. “En je kunt zelf kiezen hoe je daarop reageert”, zeg ik nog tegen mezelf. Paniek borrelt op naarmate ik de ingang van de praktijk nader. Het is een kwestie van seconden totdat ik binnen ben en … emotie de overhand krijgt. En ik alleen nog maar weg wil. Terwijl ik blindelings vertrouwen heb in mijn tandarts. 

 

ANGST😱. Wist je dat de meeste mensen liever pijn vermijden dan genot ervaren? Daar kun je in je communicatie gebruik van maken. Je zou je niet alleen moeten focussen op de positieve impact van jouw product of dienst. Het is net zo belangrijk om te benadrukken hoe negatief het leven zou zijn zonder jouw aanbod. Door beide kanten te belichten ben je krachtig en overtuigend. Wil je weten hoe je deze strategie kunt toepassen in jouw communicatie en marketing? Als merkstrateeg en communicatieadviseur help ik je om een onweerstaanbare boodschap te formuleren die je doelgroep écht in beweging zet. 

Wees niet bang om me te bellen voor een afspraak.